känslan

Jag saknar hur det var, hur det var för exakt fem månader sen. Då jag tittade ut över medelhavet med vinden i mitt hår, kände hur den tropiska hettan gjorde mig riktigt lycklig inombords och hur man kände sig helt fri. Inga bekymmer, problem eller tider att passa. Att se killarna surfa nere vid stranden och sedan gå ner till dem och byta några ord. För exakt fem månader sen hade jag 16 stycken sådana dagar framför mig, dagar som inte behövde planeras eller tänkas igenom. Jag tog tiden som den kom och njöt utav varje ögonblick.

Känslan av att ha sanden mellan tårna. Känslan av att känna sig solbränd. Känslan av att gå hem på natten ovetandes om vad klockan är och att då tänka tanken att det faktiskt inte spelar någon roll. Känslan av att bara vara.
Känslan av att sakna något som nu känns väldigt långt borta.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0