Solen lyste på dig och mig idag

Efter en helkväll på jobbet sitter jag och drömmer tillsammans med Melissa Horn, Winnerbäck, Maggio och Sofia Karlsson. Känner igen mig i nästan varenda text. Det går bra nu. Allt kommer att bli bra tillslut. Det bästa har inte hänt än. Vi har skuggorna bakom oss och solen i ögonen.

Jag satt häromdagen och läste min tidning en dag som så många förut
Och jag tänkte på alla de drömmar man drömt och som en efter en tagit slut
Då såg jag en bild av en flicka, med en skadskjuten kråka i famn
Hon springer iväg genom skogen, så fort som hon någonsin kan.
Och hon springer med fladdrande lockar, hon springer på taniga ben
Och hon hoppas och tror och hon bönar och ber att det inte ska vara försent
För hon vet att det är sant att det som pappa har sagt, finns det liv är det aldrig försent



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0