HIT ME WITH LIGHTNING

 


Det är alltid en lika härlig känsla när man går ut ifrån sista lektionen en fredag och känner en gnutta frihet. Känslan kan dock inte jämföras med en skolavslutning som också är väldigt önskad. Sitter och tittar igenom massor av bilder från förra sommaren. Alla kvällar som aldrig tog slut, ett tiotal galna människor på ett och samma ställe, oförglömliga resor, kvällarna vid poolen med dig, timmarna vid restaurangen som var allas favvo, när vi höjde musiken och dansade som om ingen tittade, tennis nere vid stranden med de andras blickar, turen med motorbåten som ingen av oss kommer glömma och kvällarna sittandes med en riktigt bra vän plus en stor skål fylld med glass.

Jag saknar när vi visste att det skulle bli så galet som det kunde bli. Jag saknar hur vi tog bilder med kameran som om minnet aldrig skulle ta slut i den, kanske var det så att vi gjorde det för att en dag som denna kunna sitta och tänka tillbaka.minnas. Jag saknar hur jag sa med hopp och lycka inombords;
''kvällen är ung''
och när du svarade minst lika lyckligt:
''kvällen är bara barnet''

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0