What do I want now and how do I do it?


That is a question I think a lot more athletes should ask them selves, me included!Its such a tough one, I know what I want, but the problem is that I want way to many things in life. I think I have finally after 28 years realized that you cant have it all. If you want to be the best then you need to ask yourself if you want that more then all the things you have to sacrifice to get there.

Jon Olsson säger det så bra, hur många gånger har man inte fått tänka efter om det verkligen är/var värt det. Hur många timmar har man egentligen lagt ner hos hästarna eller i sporthallar oavsett väder eller aktiviteter på sidan om som har lockat? Men när man står där längst fram på prisutdelningen och får medaljen runt halsen eller den där stora färgglada rosetten som sätts på samtidigt som nationalsången spelas och flaggan hissas, då är allt slit som ligger bakom det bortglömt, för en stund. Jag ångrar inte en enda sekund av all den tid som jag har lagt ner, jag hade aldrig varit den jag är idag utan allt det. Att tävla på hög nivå tar så mycket mer tid än vad man någonsin kan tro. Ridsport är en ensam sport där man står många timmar i stallet själv. Jag är glad över att jag har fått mycket hjälp av min familj, jag vet att det är många som inte har den turen. Jag har lärt mig enormt mycket, att kämpa på egen hand är en av sakerna, det är sällan som någon önskar dig lycka till och verkligen menar det.

So the question is: What do I want to do most?



Kommentarer
Postat av: Jessica & mamma till Liam

Du är en grym tjej många borde lära sig av dig och ditt egagemang! :) you go girl <3

2011-02-17 @ 15:35:28
URL: http://wahlqvist.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0