Fråga

Emmie:
har du ingen häst kvar? Nyfiken, har inte sett nått ifrån dig på länge...

För ungefär tre månader sedan tog jag beslutet att ta en paus med tävlandet ett tag, hur länge vet jag inte ännu. Det var såklart oerhört svårt att göra det men det känns ändå bra. Jag hade ingen möjlighet att hinna med skolan, går natur (med inriktning natur) sista året på gymnasiet och måste satsa hundra procent nu inför studenten. Dessutom har jag börjat jobba, spelar innebandy, fotboll och tränar på gym.

Jag bor på en hästgård och vi har fortfarande hästar hemma men vi sålde min tävlingshäst Gakenda för ett tag sen till en tjej som familjen känner sedan tidigare, vilket kommer att bli superbra! Jag saknar såklart tävlandet sjukt mycket, det finns inga ord för det. Men det känns ändå som att jag tog rätt beslut, har trots allt tävlat under nio års tid, nästan varje helg. Jag behövde lite tid att tänka inför framtiden.

Förhoppningsvis tar jag upp tävlandet igen inom den närmsta tiden, för jag kan inte leva utan det. Så Emmie, förhoppningsvis är jag ute på tävlingsplatserna i Sverige snart igen, hästar kommer alltid att finnas i mitt liv!

Snart kommer ett inlägg om min tävlingstid hitills.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0