Vi var unga, vilda och fria


''Ibland tänker jag tillbaks, låtsas att jag är där igen. För att sedan komma på att det är ett hav som skiljer oss, mig och stranden där tiden står stilla. Paradise.''

Tiden går fort och den senaste tiden har det hänt otroligt mycket. Jag har dansat sent in på småtimmarna med kompisar som betyder otroligt mycket, jag har börjat på universitetet och läser bok efter bok om media, journalistik och allt vad det innebär. Jag har varit på min första universitetspub tillsammans med Alex som förövrigt är en schysst och galen kille, vi skrattar mycket tillsammans och häromdagen var det nostalgi när vi var back in town again i Täby.  Det viktigaste är att jag verkligen går min egen väg nu, det är mina val hela vägen och det gör mig glad. Jag lyckades komma in på mitt första val  och jag är stolt. I helgen är det förhoppningsvis seriepremiär med Duvbo om mina ben håller. Träningen är maxad just nu och jag är ordentligt aktiv minst fem dagar i veckan. Häromdagen skjutsade jag Emma till en kräftskiva i våra gamla trakter och vi fällde några tårar när vi svängde av vid avfarten när Bryan Adams Heaven spelades samtidigt och han sjöng vi var unga vilda och fria. Så många minnen, så många dagar. Ikväll blir det tentaplugg till Melissa Horns nya skiva. Det är få som träffar så rätt som hon gör, varje ord känner man igen sig i.

Vi är inte dom som i slutet får varann

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0